Naar boven
  • Gratis ruilen & retourneren
  • 14 dagen bedenktijd
  • Gratis verzending vanaf €50,-
  • Achteraf betalen

Vragen over retourneren

Mogen afgeprijsde artikelen retour gezonden worden?
Ja, alle aankopen via vandalen.nl mogen binnen 14 werkdagen worden geruild of teruggestuurd. Uiteraard alleen als deze niet gedragen zijn en in de originele verpakking zitten.

Kan ik mijn bestelling ruilen in één van de van Dalen winkels?
Ja, je kunt je online aankoop ruilen voor een andere maat in één van onze winkels in Nederland of België. Hierbij moet je wel in bezit zijn van het aankoopbewijs (factuur) dat je bij de zending hebt ontvangen. Ruilen voor een ander artikel is niet mogelijk. Let op: De winkels geven geen geld terug. Geld teruggaven van weborders verloopt altijd via het hoofdkantoor.

Kan ik mijn bestelling ook retourneren in de winkel?
Van Dalen biedt je de mogelijkheid om binnen 14 dagen na ontvangst (een deel van) jouw bestelling te ruilen in een van onze winkels. Wat altijd geldt voor retourneren of ruilen is dat de goederen ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking dienen te zitten. Tevens moet je in het bezit zijn van het aankoopbewijs, dit is de pakbon die bij je bestelling zit. Graag willen wij je ook vragen het retour formulier in te vullen en mee te sturen met de artikelen die je retour zendt.

Krijg ik direct mijn geld terug als ik mijn webshop bestelling in de winkel terug breng?
Nee, in de winkel geven wij geen geld terug. Als je de bestelling terugbrengt in één van onze winkels dan wordt het bedrag op dezelfde wijze terugbetaald als waarmee de bestelling is betaald.

Kan ik mijn bestelling retourneren per post?
Binnen Nederland en België kunnen bestellingen kosteloos worden geretourneerd via de DHL Retour Portal waar je een verzendlabel kunt afdrukken. Volg hiervoor de stappen.
  1. Klik hier om naar de DHL Retour Portal te gaan »
  2. Vul deze gegevens in:
    1. Vul jouw gegevens in zoals ze bij ons bekend zijn.
    2. Bij referentie vul je 'webretour' in.
    3. Bij gewicht vul je '2' of '3' in.
    4. Volg de verdere stappen om het verzendlabel direct te printen. Je ontvangt ook een email met het verzendlabel.
  3. Print de verzendlabel uit en plak deze op het pakket.
  4. Breng het pakket weg bij een DHL Parcelshop. Klik hier om de dichtstbijzijnde locatie te vinden »
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Alle nauwkeurig geretourneerde artikelen zullen zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 werkdagen na ontvangst worden terugbetaald. Bij het retourneren van de gehele bestelling worden ook de eventueel betaalde verzendkosten terug overgemaakt. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. Heb je betaald met een creditcard dan zal het aankoopbedrag inclusief eventuele leveringskosten worden teruggestort op deze creditcardrekening. Wanneer je de betaling voldaan hebt met iDEAL of Bancontact, wordt het aankoopbedrag inclusief eventuele leveringskosten zo spoedig mogelijk teruggestort op jouw bankrekening. Als je voor betalen met acceptgiro gekozen heeft, wordt het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel in mindering gebracht op jouw acceptgiro. Indien een bestelling met PayPal betaald wordt, zal het aankoopbedrag ook teruggestort worden op dezelfde PayPal rekening.

Kan ik mijn winkel aankoop ook ruilen via de webshop?
Aankopen in de winkel kunnen niet via de webshop worden geruild. Als je niet tevreden bent met je aankoop kun je deze, mits ongebruikt en onbeschadigd, in elke winkel ruilen. Vergeet niet de aankoop factuur mee te nemen naar de winkel.

Wanneer wordt een retourzending geweigerd?
De voorwaarde voor het retour zenden zijn dat het artikel ongebruikt, onbeschadigd en in exact dezelfde staat aan ons terug gestuurd moet worden, in de originele verpakking. De originele verpakking, zoals de schoendoos, moet ook in exact dezelfde originele staat retour gezonden worden. Wij behouden ons het recht om retourzendingen te weigeren indien:
  1. De artikelen beschadigd zijn ten gevolge van gebruik of sporen van gebruik vertonen.
  2. De artikelen niet in de originele verpakking retour zijn gezonden.
  3. De originele verpakking van het artikel ernstig beschadigd is.
  4. De zending niet voldoende gefrankeerd is.
Eventuele kosten/verzendkosten die hieruit voortkomen, zijn voor rekening van de afzender.

Kan ik 1 schoen retourneren, als ze beide in 1 aanbieding zitten? Bijvoorbeeld 2de sale schoen met 50% korting.
Ja dat kan! Het maakt geen verschil of je het duurdere of goedkoopste artikel wilt retourneren.
  1. Als je de duurdere schoen retourneert, krijg je hiervoor een tegoedbon voor je volgende webshop-bestelling. Op deze manier behoud je het voordeel van deze aanbieding. Als je geen tegoed bon wilt, vervalt deze actie en geldt de oorspronkelijke saleprijs weer van die schoen die je houdt. Dit bedrag wordt verrekend met de terugbetaling.
  2. Als je de schoen met de laagste prijs retourneert wordt het bedrag wat je betaald hebt teruggestort. Bij deze omruiling is het verstandig even contact op te nemen met onze helpdesk: +31 (0) 495 851 185 (maandag – vrijdag 9:00 – 17:00). Je dient ten alle tijde duidelijk op het retourformulier aan te geven dat het hier om een ruiling betreft waar een actie voor geldt.