Naar boven

Vragen over retourneren

Mogen afgeprijsde artikelen retour gezonden worden?
Ja, U heeft het recht om binnen een termijn van 45 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 45 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het eerste goed fysiek in bezit krijgt.

Kan ik mijn bestelling ruilen in één van de van Dalen winkels?
Ja, je kunt je online aankoop ruilen voor een andere maat in één van onze winkels in Nederland of België. Hierbij moet je wel in bezit zijn van het aankoopbewijs (factuur) dat je bij de zending hebt ontvangen. Ruilen voor een ander artikel is niet mogelijk. Let op: De winkels geven geen geld terug. Geld teruggaven van weborders verloopt altijd via het hoofdkantoor.

Kan ik mijn bestelling ook retourneren in de winkel?
Van Dalen biedt je de mogelijkheid om binnen 45 dagen na ontvangst (een deel van) jouw bestelling te ruilen in een van onze winkels. Wat altijd geldt voor retourneren is dat je in het bezit moet zijn van het aankoopbewijs, dit is de pakbon die bij je bestelling zit. Graag willen wij je ook vragen het retour formulier in te vullen en mee te sturen met de artikelen die je retour zendt.

Krijg ik direct mijn geld terug als ik mijn webshop bestelling in de winkel terug breng?
Nee, in de winkel geven wij geen geld terug. Als je de bestelling terugbrengt in één van onze winkels dan wordt het bedrag op dezelfde wijze terugbetaald als waarmee de bestelling is betaald.

Kan ik mijn bestelling retourneren per post?

Retourneren vanuit Nederland
Binnen Nederland kunnen bestellingen gratis worden geretourneerd via ons antwoordnummer.

Pak het product bij voorkeur in de originele verzenddoos in en zet onderstaand antwoordnummer en jouw ordernummer op de verzenddoos. Let op dat dit niet direct op de schoenendoos wordt geschreven.

Van Dalen
Referentie [schrijf het ordernr. op]
Antwoordnummer 1141
6000 VB Weert

Breng het pakket naar een PostNL afhaalpunt.

Let op! Voeg altijd de pakbon toe aan de retourzending zodat wij de gegevens van de bestelling hebben. Dit hebben wij nodig om jouw retourzending goed en snel te kunnen afhandelen. Indien je de pakbon niet niet meer hebt, voeg dan een formulier toe met daarop het ordernummer van jouw bestelling.

Bewaar goed je verzendbewijs tot je retourzending door ons is verwerkt.

Retourneren vanuit België
Het retour zenden van een weborder vanuit België is alleen mogelijk via BPost. De kosten voor het retour zenden vanuit België zijn voor de consument.

Retouradres:
Van Dalen
Marconilaan 6
6003 DD Weert
Nederland

Let op! Voeg altijd het retourformulier toe aan de retourzending zodat wij de gegevens van de bestelling hebben. Dit hebben wij nodig om jouw retourzending goed en snel te kunnen afhandelen. Indien je het retourformulier niet meer hebt, voeg dan een formulier toe met daarop het ordernummer van jouw bestelling. Het retour sturen van een pakketje valt onder de verantwoordelijkheid van de afzender. Van Dalen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een beschadigde of zoekgeraakte retourzending.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Alle nauwkeurig geretourneerde artikelen zullen zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst worden terugbetaald. Bij het retourneren van de gehele bestelling worden ook de eventueel betaalde verzendkosten terug overgemaakt. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. Heb je betaald met een creditcard dan zal het aankoopbedrag inclusief eventuele leveringskosten worden teruggestort op deze creditcardrekening. Wanneer je de betaling voldaan hebt met iDEAL of Bancontact, wordt het aankoopbedrag inclusief eventuele leveringskosten zo spoedig mogelijk teruggestort op jouw bankrekening. Als je voor betalen met acceptgiro gekozen heeft, wordt het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel in mindering gebracht op jouw acceptgiro. Indien een bestelling met PayPal betaald wordt, zal het aankoopbedrag ook teruggestort worden op dezelfde PayPal rekening.

Kan ik mijn winkel aankoop ook ruilen via de webshop?
Aankopen in de winkel kunnen niet via de webshop worden geruild. Als je niet tevreden bent met je aankoop kun je deze, mits ongebruikt en onbeschadigd, in elke winkel ruilen. Vergeet niet de aankoop factuur mee te nemen naar de winkel.

Kan ik 1 schoen retourneren, als ze beide in 1 aanbieding zitten? Bijvoorbeeld 2de sale schoen met 50% korting.
Ja dat kan! Het maakt geen verschil of je het duurdere of goedkoopste artikel wilt retourneren.
  1. Als je de duurdere schoen retourneert, krijg je hiervoor een tegoedbon voor je volgende webshop-bestelling. Op deze manier behoud je het voordeel van deze aanbieding. Als je geen tegoed bon wilt, vervalt deze actie en geldt de oorspronkelijke saleprijs weer van die schoen die je houdt. Dit bedrag wordt verrekend met de terugbetaling.
  2. Als je de schoen met de laagste prijs retourneert wordt het bedrag wat je betaald hebt teruggestort. Bij deze omruiling is het verstandig even contact op te nemen met onze helpdesk: +31 (0) 495 851 185 (maandag – vrijdag 9:00 – 17:00). Je dient ten alle tijde duidelijk op het retourformulier aan te geven dat het hier om een ruiling betreft waar een actie voor geldt.