-- Ruilen & retourneren | Van Dalen --

Heb je een vraag over het ruil & retourneren beleid van Van Dalen? Hieronder vind je de meest voorkomende vragen die gesteld worden aan de klantenservice. Mocht jouw vraag toch niet beantwoord zijn na het lezen van de informatie. Neem dan contact op met de klantenservice: support@vandalen.nl

Is het artikel toch niet naar wens?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 45 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 45 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Wij zullen het bedrag zo spoedig mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen terugbetalen via dezelfde betalingsmethode als waarmee de order betaald is.

Voorwaarden:
De voorwaarden voor het retour sturen zijn dat het artikel ongebruikt, onbeschadigd en in exact dezelfde staat aan ons teruggestuurd moet worden, in de originele verpakking. De originele verpakking, zoals de schoendoos, moet ook in exact dezelfde originele staat retour gezonden worden. Wij behouden ons het recht om retourzendingen te weigeren indien:
  • De artikelen beschadigd zijn ten gevolge van gebruik of sporen van gebruik vertonen;
  • De artikelen niet in de originele verpakking retour zijn gezonden;
  • De originele verpakking van het artikel ernstig beschadigd is;
  • De zending niet voldoende gefrankeerd is.
De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. Uitsluitend bij een gegronde klacht worden de retourkosten vergoed.
Neem gerust contact op wanneer je hier vragen over hebt.

Een artikel ruilen?

Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wanneer je een artikel wilt ruilen, voor bijvoorbeeld een andere maat, kan je deze opnieuw bestellen op de webshop. Dit doen wij omdat de voorraad op de website actueel is en wij zo teleurstellingen voorkomen dat een artikel na ontvangst van de retourzending niet meer voorradig is.


Retourneren vanuit Nederland

Retourkosten
De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. Uitsluitend bij een gegronde klacht worden de retourkosten vergoed. Neem gerust contact op wanneer je hier vragen over hebt.

Retourneren
Je kunt je order heel eenvoudig via ons retourportal aanmelden. Het enige wat je nodig hebt om je retourzending aan te maken is jouw ordernummer en het e-mailadres waarmee je de order geplaatst hebt. Het ordernummer is te vinden in de ontvangstbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.

Nadat je de stappen hebt gevolgd wordt er een retourlabel aangemaakt. Print deze uit, plak hem op de verzenddoos en lever je pakket in bij het gewenste pakketpunt.

Let op! Voeg altijd de pakbon toe aan de retourzending zodat wij de gegevens van de bestelling hebben. Deze hebben wij nodig om jouw retourzending goed en snel te kunnen afhandelen. Indien je de pakbon niet meer hebt, voeg dan een formulier toe met daarop het ordernummer van jouw bestelling. Bewaar je verzendbewijs goed tot je retourzending door ons is verwerkt. Het retour sturen van een pakketje valt onder de verantwoordelijkheid van de afzender. Van Dalen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een beschadigde of zoekgeraakte retourzending.

Retourneren vanuit België

Retourkosten
Het retour zenden van een weborder vanuit België is alleen mogelijk via BPost. De kosten voor het retour zenden vanuit België zijn voor de consument.

Retourneren
Je kunt je order heel eenvoudig via ons retourportal aanmelden. Het enige wat je nodig hebt om je retourzending aan te maken is jouw ordernummer en het e-mailadres waarmee je de order geplaatst hebt. Het ordernummer is te vinden in de ontvangstbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.

Nadat je de stappen hebt gevolgd wordt er een retourlabel aangemaakt. Print deze uit, plak hem op de verzenddoos en lever je pakket in bij het gewenste pakketpunt.

Let op! Voeg altijd de pakbon toe aan de retourzending zodat wij de gegevens van de bestelling hebben. Deze hebben wij nodig om jouw retourzending goed en snel te kunnen afhandelen. Indien je de pakbon niet meer hebt, voeg dan een formulier toe met daarop het ordernummer van jouw bestelling. Bewaar je verzendbewijs goed tot je retourzending door ons is verwerkt. Het retour sturen van een pakketje valt onder de verantwoordelijkheid van de afzender. Van Dalen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een beschadigde of zoekgeraakte retourzending.

Kan ik één schoen retourneren, ongeacht als beide paren gekocht zijn met dezelfde kortingsactie?
Bijvoorbeeld: tweede paar sale schoen met 50% korting.
Ja dat kan! Het maakt geen verschil of je het duurdere of goedkoopste artikel wilt retourneren.
  • Als je de schoen met de laagste prijs retourneert wordt het bedrag wat je betaald hebt teruggestort. Bij deze omruiling is het verstandig even contact op te nemen met onze helpdesk: +31 (0) 495 851 080. Je dient ten alle tijde duidelijk op het retourformulier aan te geven dat het hier om een ruiling betreft, waar een actie voor geldt.

Mogen afgeprijsde artikelen retour gezonden worden?
Ja, je hebt het recht om binnen een termijn van 45 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 45 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het eerste goed fysiek in bezit krijgt.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Alle nauwkeurig geretourneerde artikelen zullen zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst worden terugbetaald. Bij het retourneren van de gehele bestelling worden ook de eventueel betaalde verzendkosten terug overgemaakt. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. Heb je betaald met een creditcard dan zal het aankoopbedrag inclusief eventuele leveringskosten worden teruggestort op deze creditcardrekening. Wanneer je de betaling voldaan hebt met iDEAL of Bancontact, wordt het aankoopbedrag inclusief eventuele leveringskosten zo spoedig mogelijk teruggestort op jouw bankrekening. Indien een bestelling met PayPal betaald wordt, zal het aankoopbedrag ook teruggestort worden op dezelfde PayPal rekening.

Herroepingsrecht

Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer. Zo snel mogelijk, maar binnen 45 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Meer informate over het wettelijke herroepingsrecht vind je hier.
 
» Download Modelformulier voor herroeping
Klantenservice